Jednou za uherák přijde ten čas, kdy si náplastí oblepím všechny prsty na nohou, do tašky nacpu lodičky, šaty a kulmu, a jdu se „veselit“ na společenskou akci naší firmy. Nikoliv jako host, ale jako pořadatel. Taková vzácná kratochvíle s sebou většinou často přináší jednání s borci ohledně zvukové techniky, se správci budov a v neposlední řadě s mistry cateringových společností.
„Brej. Tak kam to chcete?“ Ruce v kapsách, je mu tak pětadvacet, blonďatý vlásky má ulíznutý na stranu, aby se neřeklo – šéf celé bandy s občerstvením, které naše společnost platí šestičíselnou cifru. Po minutovém rozhovoru s ním je jasné, že diktovat nám bude on, zatímco my jako klienti máme dvě možnosti: a) smířit se s tím, b) riskovat, že nám později naservíruje šunku, kterou vyudí ve svém podpaždí.
Náš zákazník, náš … ?
Části nábytku, který přivezli, si musíme stěhovat sami. Máme sucho v krku, ale všichni číšníci jsou velmi zaneprázdněni natáčením videa v zadním salonku, takže po chodbách je pusto prázdno. Konferenční stolek moderátora je přetažen bílou lycrou. Chybí ubrus i mašle, jenže „takhle je to moderní, bylo to tak i na Fotbalistovi roku a Leoši Marešovi se to líbilo“, to zkrátka nemáme šanci přebít.
V 16:32 se do sálu vnoří dámy ze smluvně-právního oddělení a předstírají úžas, že jsou půl hodiny před oficiálním začátkem prvními návštěvnicemi. Bohemka teče proudem a po hodinovém předávacím ceremoniálu se všichni nedočkavě vrtí na židličkách, dokud moderátor nevyřkne magickou větu: „Nyní se můžeme přesunout k pohoštění.“ Raut je obsypán během minuty a po hodině se k němu dostanu i já s kolegyní. Ostýchavě si nabíráme drobnůstky, které můžeme zkonzumovat rukama (Jsme dámy, ne? Pupky si nacpeme až za rohem). „Evidentně chutná, ale s příborem by to bylo lepší,“ ozve se prasečím hlasem cateringový führer a stylem „házím psovi kost“ před námi přistane nůž a vidlička.
Náš zákazník, náš pán? To už dneska moc nefrčí. Ale s kolegyní si za to můžeme samy. Ten mekáč, kterej jsme sežraly v hodobóžovým salónku s látkovýma tapetama pod sochou ukřižovanýho Ježíše, byla jasná boží provokace.